top of page
  • B. I. Group

ארבעה לקחים ראשוניים להמשך ניהול משבר הקורונה


משבר CoronaVirus# רחוק מלהסתיים אך במקומות רבים אנו מתקדמים לשלב השני של המשבר, אשר קשור יותר לניהול מאשר לרפואה. הנה כמה שיעורים שלמדתי במהלך המשבר שיעזרו בימים הקרובים.



  1. מיומנויות ניהול לעובדים - עבודה מהבית דורשת מיומנויות ניהול של העובדים. עובד שעובד מהבית הופך למנהל עצמי. הוא צריך ללמוד לנהל את זמנו בצורה יעילה יותר, לשפר את כישורי התקשורת וההאזנה שלו ולהתאים אותם לתקשורת אלקטרונית והוא צריך ללמוד כיצד להניע ולאמן את עצמו. נוהלי משאבי אנוש צריכים להשתנות ולהסתגל. הם צריכים לשלב מיומנויות אלה בשלב מוקדם של מחזור חיי העובד ולשקול כישורי ניהול כפרט של הכשרת עובדים ולא רק ניהול.

  2. חשיבה משבשת - וירוס הקורונה שיבש את הדרך בה אנחנו עובדים, צורכים, מבלים וחיים. עסקים וארגונים רבים נכנסו למערבולת וכאוס, רבים מהם הרימו ידיים ובחרו לחכות ולא לפעול במהלך המשבר. אחרים זיהו כיצד הארגון שלהם יכל להשתנות כדי להתאים עצמו לתנאים החדשים. הצורך בלימוד ופיתוח מיומנויות חשיבה משבשת אשר מאפשרות לשפר את יכולת התפקוד בסביבות כאוטיות ברור עוד יותר היום אחרי נגיף הקורונה. רק מי שיכול להשתנות ולהסתגל, להמציא מחדש את אופן הפעולה שלו, ולהרגיש בנוח בכאוס, ישרוד. זו לא תכונה, זה מצב תודעתי, ואפשר ללמד אותו.

  3. מוכוון נתונים - OD ו- HR מוכוון נתונים הוא העתיד. הגנרי לא יעבוד, ממש כמו שמסכות והתרחקות חברתית לא ירפאו את Corvid19 אלא רק יעכבו את הבלתי נמנע. פירוק הארגונים לאנשים המרכיבים אותם, פירוק צוותים עובדים ושחרור חלק מהם לחל"ת בעוד שאחרים נשארים ובעיקר העומס והצורך של מנהלים לנהל ולקבל החלטות בתוך הכאוס הזה לגבי הארגון והאנשים המרכיבים אותו מעלים ביתר שאת את השאלה איזה מידע בכלל יש למנהלים כדי לקבל החלטות אלה והאם הכשרנו אותם לקבל החלטות אלה בצורה טובה. על OD לשפר את נהלי איסוף המידע , להסתמך יותר על ניתוח רשתות חברתיות וכלים להערכת אישיות כמו MBTI ולהתאים את ההתערבויות לרמת הצוות והמנהל.

  4. רשתות חברתיות כמפתח לאפקטיביות ארגונית - ניתוח רשתות חברתיות באופן כללי נראה יותר ויותר כמו הכלי שכל מנהל ו HRBP זקוקים לו. החלטות על הוצאה לחל"ת ופיטורים התקבלו מבלי שהיה בידי המנהלים המידע להעריך כיצד פירוק צוותים ישפיע על האפקטיביות הארגונית במהלך המשבר ואחריו. יחד עם כלים להערכת עובדים יש צורך להבין מה מחבר בין הערכת עובדים לאפקטיביות אישית, צוותית וארגונית. איך פיטורים. קידום או הקצאת עובדים למשימות חדשות וצוותים חדשים עשויים לשנות את האפקטיביות בכל רמות הארגון.

86 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page