top of page
  • B. I. Group

הפרידה היא קשה גם לנשארים


בתקופה האחרונה נראה כי יש דגש חזק מהמעסיקים על נושא חווית המועמד ומיתוג. אין ספק ששניהם כלים חשובים כאשר ארגונים מנסים לבדל את עצמם מאחרים מחד ומאידך רוצים להיות אטרקטיביים עבור המועמדים. לאורך מעגל החיים של העובד בארגון נמצאת דמות מש"א שמלווה את העובד והמנהל בפיתוח הקריירה שלו, בלבטים, בבעיות (אישיות ומקצועיות), בנושאי שכר, ברווחה ולמעשה עוטפת אותו ומנסה לשמר אותו בארגון. אך מה קורה כשמגיע הזמן להיפרד?



הליך של פיטורי עובד, בין אם מדובר בחוסר התאמה לתפקיד או לארגון או התייעלות ארגונית, הוא לא תהליך פשוט לאף אחד מהצדדים. בסופו של דבר, יש פה אדם שעבד פרק זמן בחברה וכעת אנחנו מעבירים לו מסר שהוא לא מספיק טוב עבורנו, שאנחנו מוותרים עליו (גם אם זו לא השפה או המסר שמנסים להעביר, זה מה שלרוב העובד שומע).

לאורך הקריירה שלי פגשתי לא מעט מנהלים שלעתים ממקום של חוסר נוחות עם הסיטואציה נהגו בצורה של התעלמות מהמפוטר, או הרבו בביקורות שליליות בתקופה האחרונה של העובד, אחרי ההודעה עצמה. תמיד ייחסתי את זה לצורך שלהם "להצדיק" לעצמם את פיטורי העובד, אבל מי שמסיים לעבוד בכל ארגון הוא באמת השגריר הכי טוב של אותו ארגון!

תארו לכם סיטואציה שעובד מסיים לעבוד ובישיבת הצוות האחרונה המנהל של אותו צוות לא טורח לומר משהו בנושא? או עובד שמסיים והממונה שלו לא עושה לו שיחת סיכום- שיחה אמיתית עם ביקורת בונה על הנקודות היותר חלשות שלו בתחום המקצועי ומנגד דגש על התחומים החזקים שלו? אם איזה תחושות הוא יוצא מהארגון ואיך הוא יכול באמת ללמוד ולשפר את עצמו מקצועית לקראת המקום הבא? ארגונים שלא יודעים להיפרד מהעובדים שלהם - מה זה אומר עליהם? מה זה אומר על המנהלים של אותו ארגון ומה המקום שלנו כאנשי מקצוע בתהליך?

כמו תהליכים רבים בארגון הנוגעים לאנשים, בעיניי, גם זה תהליך שמש"א צריך להוביל (ולא רק בניהול השימוע). אני חושבת שמתפקידנו לוודא שהתהליך נעשה בצורה מכובדת ומכבדת לעובד ולארגון. תהליך סיום עבודה חייב לכלול פעולות שיסייעו לעובד לבצע תהליך סגירה אפקטיבי ויאפשרו לו לזהות גם את הדברים החיוביים מתקופתו בארגון.

כגוף המקצועי, מתפקידנו לוודא שהעובד מקבל משוב אמיתי על תקופת עבודתו, לתת לו את כל המידע הדרוש לו לקראת השלב הבא שלו, לסייע לו ככל שניתן להיערך לתקופה החדשה, ובעיקר להיפרד ממנו. הפרידה לא צריכה להיות אירוע גדול אבל היא כן צריכה להיות כזו שתרכז את הקולגות והעובדים שקיבלו או נתנו שירות לעובד כי זו הדרך של הארגון לומר לעובד שלמרות שדרכינו נפרדות, אנחנו רואים אותו ומוקירים אותו על תקופת עבודתו בחברה.


 

מאיה בנבניסטי - HRBP

7 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page